Lomariviera loma-asunto

Vuokrattava loma-asunto Antibes Juan les Pins

Vuokrattava loma-asunto lähellä Nizzaa, Antibes Juan les Pinsissä.

Siisti, neljälle hengelle kalustettu ja varusteltu kaksiomme sijaitsee n. 18 km Nizzan lentokentältä, josta pääsee lentokenttäbussilla talon eteen. Norwegian lentää Nizzaan n. 3 tunnin suorilla lennoilla läpi vuoden, Finnair kesäaikana.

Ranskan Riviera sopii hyvin koko perheen lomakohteeksi. Nähtävää ja tekemistä riittää ihan kaikille. Englanninkielellä pärjää.

Ota meihin yhteyttä kotisivujemme www.lomariviera.fi kautta.

Kotisivuiltamme ja tästä blogista löytyy paljon tietoa tästä kauniista lomakohteesta.

Vietä elämäsi loma Ranskan Rivieralla !

Perheloma Antibes Juan les Pinsissä

Juan les Pins sopii hyvin kaikenlaiseen lomailuun. Suorat n. 3 tunnin lennot Nizzaan läpi vuoden eivät ole este vaikka pidennetylle viikonlopulle. Ranskan Riviera sopii niin lapsiperheille kuin eläkepäivien viettämiseen.

Vuokrattava loma-asuntomme www.lomariviera.fi sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien päässä n. 18 km Nizzan lentokentältä.

Juan les Pinsin hiekkaranta, pinjapuistot ja lukuisat ravintolat ovat kävelyetäisyydellä asunnnosta. Asunnon uima-allas on ollut lapsiperheiden suosiossa.

Julkisilla voi liikkua kätevästi mutta vuokraamalla auton muutamaksi päiväksi voi reviiriä hieman laajentaa.

Heinäkuussa järjestetään perinteiset jazzfestivaalit. Ravintolat ja kadut täyttyvät tuolloin musiikista.

Rantaelämästä pitäville Juan les Pins on parempi vaihtoehto kuin Nizza, jonka kivikkoinen ranta onkin monelle pettymys. Juan les Pinsin ranta on loivasti syvenevä hiekkaranta. Rantaa pitkin on mukava kävellä ja uimasta noustessa ei paiskaudu kivikkoiselle alustalle.

Mikä parasta, aurinko paistaa 300 päivänä vuodessa.

Mikäli haluat vuokrata mukavan kalustetun kaksiomme, ota rohkeasti yhteyttä kotisivujemme www.lomariviera.fi kautta. Vuokraamme asuntoamme joustavasti ympäri vuoden.

Menton on koristeltu sitruunoilla

Ranskan Rivieralla on paljon kivoja koko perheen tapahtumia helmikuussa juuri koulujen hiihtomien aikaan. Vuokrattava loma-asuntomme www.lomariviera.fi onkin hyvä vaihtoehto hotellille Rivieraa tutkittaessa. Sää helmi- maaliskuussa on mitä mainioin. Lämpö voi kivuja päivisin +20 asteeseen ja aurinko paistaa tottakai!

Meidän ehdoton suosikki on Fete Du Citron Mentonissa.

Koko kaupunki, ravintolat, kahvilat ja myös Mc Donalds on koristelu sitruunoilla ja appelsiineilla. Tänä vuonna festivaalit järjestetään 16.2.-3.3.2019.

Kaupunki täyttyy kevään alkamisen juhlijoista.  Vuosittain näillä karnevaaleilla vierailee n. 240 000 kävijää ympäri maailmaa.

Päivisin voi ihastella sitruksista rakennettuja taideteoksia Jardin de Bioves puistossa. Joka vuosi on jokin teema. Tänä vuonna se on Des Mondes Fantastiques eli mielettömät maat tai jotain sinne päin.

Näitä taideteoksia on joka vuosi tekemässä n. 400 henkeä. Työtunteja kuluu 20 000, sitruksia 140 000 tonnia, toistakymmentä henkeä korjaa ja paikkailee niitä joka päivä, kumilenkkejä käytetään 750 000 ja rautalankaa 15 tonnia.

Lisäksi kaupungissa järjestetään ilotulituksia ja erilaisia kulkueita.

Mentoniin pääsee asunnolta kätevästi junalla.

Alla olevat kuvat ovat edellisiltä vuosilta.

Samaan aikaan Nizzassa on isot karnevaalit ja Mandeliussa Cannesin takana järjestetään Mimosa juhlat eli Fete du Mimosa. Karnevaalikulkueita voi seurata monissa paikoissa ja näyttävästi pukeuttuneet tanssijat heittelevät katselijoille mimosan oksia. Mimosan ihana tuoksu täyttää koko Rivieran.

Voit tiedustella vuokrattavaa loma-asuntoamme www.lomariviera.fi sivujen kautta. Vuokraamme kalustettua ja varusteltua kaksiotamme Antibes Juan les Pinsissä 1-4 hengelle ympäri vuoden. Alueella pärjää hyvin englannin kielellä ja Norwegianin kyydissä Nizzaan lennetään suorilla n. 3 tunnin lennoilla. Lentokenttäbussi tuo asunnon eteen ja auton vuokraajalle löytyy parkkipaikka talon alta.

Vietä elämäsi loma aurinkoisella Ranskan Rivieralla!

Claux-Amic ja golfia kauniissa maisemissa

Meille uusi tuttavuus tämä Golf du Claux-Amic Grassen ja Cabriksen välissä.

Mukava käveltävä kenttä joskin väylien reunoissa oli kohtuu paljon kiviä. Niistä onneksi saa vapaan dropin.

Kentältä näkyy myös vuoren rinteellä oleva vankila.

Vuokrattavalta loma-asunnoltamme www.lomariviera.fi tänne ajoi tunnissa. Loppumatka oli hieman kippuraista ja kapeaa tietä mutta näköalat kentältä olivat henkeä salpaavat.

Golfloma Ranskan Rivieralla on hyvä vaihtoehto tavanomaisiin kohteisiin verrattuna. Lähtöaikoja saa lyhyelläkin varoitusajalla ja niitä löytyy asuntomme ympäristöstä kymmenittäin. Mikä parasta, Nizzaan lennetään suorilla Norwegianin 3 tunnin lennoilla läpi vuoden.

Observatorio Caussolsissa ja patikointia Circuit de Calern

Lokakuinen aamu ja päätimme suunnata kohti uusia seikkailuja. Navigaattoriin ensin Gourdon ja siitä  jatkoimme vielä Caussolsiin. Jonkun matkaa ajettuamme alkoi näitä valkoisia palleroita, joita observatorioiksi kutsutaan, näkyä korkean vuoren päällä. Ajoimme kippuratietä parkkipaikalle.

Auto parkkiin, reppu selkään ja tallustelemaan. Lämpötila oli laskenut asunnolta lähdön +24 asteesta     + 12 asteeseen. Oli hieman liian vähän päällä mutta kun tänne oli kerran ajettu niin ei kun ulkoilemaan.

Sattui hieman pilvinen sää mutta saimme muutaman kuvan auringon vielä paistaessa. Päätimme ettemme tällä kertaa tee suunnitelmissa ollutta Circuit de Calern vaellusreittiä mutta kävelemme nyt kuitenkin jonkun matkaa.

Valkoisiin palleroihin emme päässeet sisälle mutta pitää tulla uudestaan koska huomasimme että opastettuja kierroksia järjestetään maaliskuusta syyskuulle klo 15.15.

Huomasimme vielä yhden observatorion vastakkaisella vuorella ja päätimme kotimatkalla ajaa  katsomaan tätä kaikkein suurinta observatoriota. Söimme repusta eväät ja jatkoimme matkaa.

Saavuimme portille josta lähti yhden auton levyinen ajotie ylös. Kun portti oli auki ajoimme reipasta vauhtia määrätietoisesti kohti palleroa ja toivoimme ettei autoja tule vastaan. Ei olisi ollut tilaa väistää. Samoin toivoimme ettei kukaan laittaisi porttia kiinni.

Matka oli arviolta n. 2 km kunnes saamuimme palleron parkkipaikalle. Rakennuksen edessä seisova herra katsoi meitä kummaksuen ja kun kysyimme saako tänne tulle niin hän totesi että yksityishenkilöiltä tänne on pääsy kielletty. Saimme kuitenkin ottaa muutaman kuva ja pari videota. Alkoi ripsiä myös vettä.

Mitäs jättivät portin auki:)

Tänne pitää tulla uudestaan paremmalla ilmalla.

Yritimme selvittää mitä nämä observarotiot ovat mutta löysimme huonosti tietoa niistä. Todennäköisesti osa niistä on ihan harrastelijoita varten mutta tehdään siellä ihan tieteellistäkin tutkimusta ilmeisesti vuodesta 1988 lähtien. Yksi niistä on nimeltään Schmidt teleskooppi joka on perustettu v. 2000. Alue sijaitsevat 1270m korkeudessa.

Vuokrattavaa loma-asuntoamme voi tiedustella kotisivujemme www.lomariviera.fi kautta. Kaksio on kalustettu ja varusteltu neljälle. Asuntoon mahtuu hyvin kaksi aikuista ja kaksi lasta. Neljälle aikuiselle se on hieman ahdas. Lähde patikoimaan näihin maisemiin!

Fort de la Revere patikointia ja kauniita maisemia

Kaunis lokakuinen hieman utuinen päivä Ranskan Rivieralla ja kohti uusia patikointi maastoja.

Navigaattoriin Fort de la Revere ja suuntasimme motarille sillä olimme hieman myöhässä liikkeellä. Tie muuttui moottoritien jälkeen kapeaksi ja mutkittelevaksi.

Saavuimme parkkipaikalle ja jo siitä maisema alas Ezeen ja Cap Ferratiin saivat meidät haukkomaan henkeä. Keli oli hieman utuinen mutta lämpöä oli reilusti yli +20 astetta. Lokakuussa shortsikeli!

Linnake on rakennettu vuosina 1882-1885 ja se sijaitsee 696 m meren pinnan yläpuolella. Sitä käytettiin toisen maailmansodan aikana sotilasvankilana pääosin brittivangeille. Linnakkeessa oli 13 kanuunaa ja sen vahvuus oli 429 miestä.

Sisälle tuonne linnakkeeseen ei pääse mutta sen edustalta lähtee patikointipolkuja, joiden varsilta voi ihailla maisemia ja syödä eväitä. Me lähdimme reitille jossa luki La Turbie. Täältä löytyy  myös reitti Ezeen.

Reitti jonka me kävelimme oli helppokulkuinen ja sopii myös lapsille.

Vuokrattavaa loma-asuntoamme www.lomariviera.fi voi tiedustella kotisivujemme kautta. Ranskan Riviera ja Juan les Pins sopii ympärivuotiseen lomailuun. Kesällä voi nauttia takuuvarmasta lämmöstä ja auringosta. Talvikuukausina mm. patikointi on suosittua. Alue sopii myös lapsiperheille. Talossa on uima-allas eikä merenrantaankaan ole matkaa kuin 200 metriä. Ota rohkeasti yhteyttä!

L`Esterelin vuoristossa Cap Roux kävelyreitillä

Näitä kalliomaisemia olemme jo ihailleet monta kertaa ajaessamme rantatietä kohti St Raphaelia mutta nyt päätimme lähteä tutustumaan punertaviin ja jyrkästi kohti taivasta kohoaviin kukkuloihin hieman lähempää.

Ajoimme www.lomariviera.fi asunnolta rantatietä Cannesin, Mandelieun, Theoule-sur-Merin ja muutaman muun pienen paikan läpi reilun puolen tunnin matkan. Jätimme auton parkkiin ja suuntasimme reitille Cap Roux.

Reitti alkoi nousulla helppo kulkuista, päällystettyä tietä pitkin. Kuvailimme ja ihailimme maisemia. Muutama polkupyöräkin ajoi meitä vastaan.

Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja lämpötila kipusi +22 asteeseen. Kelpo lokakuun puolen välin keli. Shortseilla olisi pärjännyt.

Hieman ennen puolta päivää pysähdyimme, söimme reppuun pakatut patongit ja joimme kokikset. Kahvit vielä ja päätimme jättää tämän kävelyretken tähän mutta tulemme varmasti uudestaan hieman paremmalla ajalla.

Paluu matkalla näimme vuorikiipeilijöitä.

Ranskan Rivieralla voi viettää monenlaista lomaa. Me olemme nyt hurahtaneet patikointiin. Reittejä löytyy jokaiselle. Voi kiertää rantaja pitkin tai sitten vuorilla kilometrien korkeudessa. Kannattaa varata hyvät kengät koska joskus reitit ovat kivikkoisia ja reiteillä on portaita. Tämä randonnee eväspaikallemme oli helppokulkuinen joten se sopii myös lapsiperheille.

Tänne blogiin laitamme juttuja meidän kokemuksistamme. Mikäli haluat vuokrata kaksiomme lomasi ajaksi ota yhteyttä kotisivujemme www.lomariviera.fi kautta

Kävelyreitti Plateau de Cavillore Gourdonin yläpuolella

On lokakuu, aurinko helottaa pilvettömältä taivaalta ja lämpöä on reilut kaksikymmentä astetta. Suuntaamme kohti Gourdonia.  Reppuun on pakattuna eväät ja reipas retkimieli.

Juomme kahvit ja syömme croisantit Gourdonin kylässä. Löydämme viitan Plateau de cavillore. Suuntaamme kohti korkeuksia.

Reitti on kivikkoinen ja heti alkuun otetaan luulot pois kohtuullisen jyrkällä nousulla. Sitten alkaa serpentiinipolku kunnes saavumme huipulle. Aah mitä näkymät.

Ympärillämme pyörii liitovarjoja ja näemme muutaman haukankin.

Syömme eväät ihaillen näkymiä. Gourdon näkyy alapuolellamme ja samoin tekee Antibes ja Cannes.

Paluu matkalla alas polulle osuu rukoilijasirkka ja saamme juuri ja juuri väistettyä ettemme liiskaa sitä allemme.

Reitti on haastava mutta ihan kuljettava. Maisemat palkitsevat. Hyvät kengät ovat tarpeen.

Parhaiten vuokrattavalta loma-asunnoltamme www.lomariviera.fi tänne pääsee autolla.

Juan les Pinsin lahdella maailman suurin purjealus ”A”

Tämä ”komistus” on ollut ankkuroituna Juan les Pinsin lahdella jo jonkin aikaa.

Paatin omistaa venäläinen miljardööri Andrei Melnitschenko ja hänen kukkaronsa on ohentunut

417 miljoonalla eurolla kun se luovutettiin toukokuussa 2017 Monacossa. Alus on rakennettu Saksassa ja se purjehtii Bermudan lipun alla. Aluksen nimi on ”A”.

Siinä on kolme mastoa jotka kohoavat 100 metrin korkeuteen. Purjepinta-ala on 3700 neliötä.

Uivalla palatsilla on pituutta 143 metriä ja painoa 12 700 tonnia.

Kahdeksan kannen välillä on hissiyhteydet. Helikopterille löytyy laskeutumistaso. Hyttejä on 20 ja lisäksi paatissa on kuntosali, kylpylä, uima-allas sekä 18 neliönen lasipohja josta voi seurata merenalaista maailmaa.

Luulimme jo että paatti lähtee kun purje alkoi nousemaan mutta sitä vaan testattiin. Siinä lahdella se kököttää edelleen.

Vuokrattavaa loma-asuntoamme Juan les Pinsissä voi tiedustella kotisivujemme www.lomariviera.fi kautta.