Castellane ja patikointia

Olemme useasti pysähtyneet Castellanessa ollessamme matkalla Verdonin kanjoneille. Kirkko kallion päällä on vaikuttava näky kun lähestytään Castellanea.

Ajoimme, kuten aina Napoleonin reittiä joka lähtee Grassesta. Saavuimme määrän päähän n.klo 10.00. Auto parkkiin ja turisti toimistoon kysymään reitti kirkolle.

Lähdimme tarpomaan kivikkoista ja aika jyrkkääkin polkua. Aluksi hieman puuskutti.

Matka kesti n. 45 minuuttia. Pysähdyimme välillä kuvaamaan koska maisemat olivat henkeä salpaavat. Lämpötila hipoi +30 astetta.

Kirkko sijaitsee n. 930 metrin korkeudessa. Se oli auki ja pääsimme katselemaan sitä myös sisältä. Hieman se oli ränsistynyt ja korjauksen tarpeessa. Kirkon kelloja sai myös soittaa.

Söimme eväät kiven päällä istuen ja maisemia ihaillen. Meille toivotettiin Bon Appetit!

Alas tuleminen olikin hankalampaa koska kivet olivat liukkaita ja taivalsimme kieli keskellä suuta.

Palattuamme alas olikin lounaan aika. Söimme itämaisessa ravintolassa jossa hyvää englantia puhuva, ystävällinen rouva tarjoili meille mutta ruoka oli kyllä pettymys.

Jatkoimme vielä matkaa lähellä olevalle turkoosin siniselle tekojärvelle tarkoituksena mennä uimaan, mutta koska oli elokuu, sai ihmispaljous meidät kääntymään takaisin ja kohti kotia.

Toiseen suuntaan lähdettäisi Verdonin kanjonille mutta siellä olemme jo käyneet, joten tämä riitti tältä päivältä. Juttu kanjoneista löytyy myös tästä blogista.

Kiva retki kohde jota voimme suositella.

Vuokrattavaa kaksiotamme Antibes Juan les Pinsissä voi tiedustella www.lomariviera.fi sivujen kautta. Ranskan Riviera tarjoaa näkemistä ja tekemistä koko perheelle vuoden ympäri.