Isola 2000 hiihtokeskus kesällä

Elokuu on yleensä kuumin kuukausi Rivieralla mutta tänä vuonna pahimmat helteet sattuivat heinäkuulle.

Ajattelimme kuitenkin pitää välipäivän rannalla loikoilusta ja suuntasimme hiihtokeskukseen. Tarkoitus oli mennä Valbergiin mutta tie muuttui niin kapeaksi että jatkoimme matkaa Isola2000:een.

Lämpötila laski kun kipusimme serpentiinitietä pitkin lähes 2500 metriin. Kotona oli lähtiessä +28 ja huipulla se oli jo laskenut +16 asteeseen. Tuntui vilpoiselta hellemekossa ja shortseissa.

Luntahan ei tietenkään keski kesällä ole joten näimme paljon Italian puolelta tulleita moottoripyöräilijöitä sekä fillaristeja.

Hotelli ja lomamajoitusten parkkipaikat olivat täynnä autoja. Totesimme että taitaa olla ranskalaisten lomailijoiden hellepakopaikka.

Kävimme Italian puolella kääntymässä ja palasimme takaisin hotellin parkkipaikalle. Matkalla söimme eväät ja ihailimme maisemia.

Päätimme ostaa liput hiihtohissiin, jolla pääsisi rinne ravintolaan. Tuommoisessa härvelissä emme olleet kumpikaan ennen olleet. Mentiin aika haipakkaa ylös. Lasit olivat niin naarmuuntuneet ettei kunnon kuvia matkalta saatu.

Saavuimme ylös ja jatkoimme kävellen hieman alas kohti ravintolaa. Maisemat olivat henkeäsalpaavat. Söimme lounaan joka oli erinomainen.

Mitä hiihtokeskuksessa sitten kesällä voi tehdä. Ihmiset olivat täällä patikoimassa ja pojat toivat maastopyörät hiihtohissillä ylös ja laskivat huiman näköisiä reittejä alas. Meillä ei ollut oikein patikointi varusteita mukana mutta totesimme että tänne tullaan uudestaan.

Isola2000 meni meidän top 5 listalle.

Autolla vuokrattavalta loma-asunnoltamme www.lomariviera.fi keskukseen ajaa vajaat kaksi tuntia mutta kyllä tänne ilman omaa autoakin bussilla pääsee.